download software terbaru

Example 2 people English conversation discussed and their meanings



Example 2 people English conversation discussed and their meanings - a conversation between two people who discuss about the introduction in their daily lives.



And each question and answer with a reciprocal reply interlocutors. for example in the form of English conversation this can be seen in the following dialogue :





Aini : Hi Linda, how are you today? 
( Hai Linda, apa kabarmu hari ini? )

Linda: I’m very good. What are you bringing? 
(Aku sangat sehat. Apa yang sedang kamu bawa?)

Aini: I’m bringing some oranges which I bought from the market.
 (Aku sedang membawa beberapa jeruk yang baru aku beli dari pasar.)

Linda: Are you going to the market every morning?
(Apakah kamu pergi ke pasar setiap pagi?)

Aini: No, I go to the market once every 4 days. What are you doing Widya? [Tidak, aku pergi ke pasar setiap 4 hari sekali. Apa yang sedang kamu lakukan Widya?]

Linda: I want to sweep. Every morning, I always sweep my yard. [Aku ingin menyapu. Setiap pagi, aku selalu menyapu halamanku.]

Aini: By the way, do you clean the dishes also?
(Ngomong-omong apakah kamu juga mencuci piring?)

Linda: Yes, I also do that. How about you, what do you usually do in the morning?
(Ya, aku juga melakukan hal itu. Bagaimana denganmu, apa yang biasa kamu lakukan di pagi hari?)

Aini : I help my mom to cook and carrying my sister. After that, I get ready to go to school.
(Aku membantu ibu memasak dan menjaga adik perempuanku. Setelah itu, aku baru bersiap-siap untuk pergi kesekolah.)

Linda : But, why don’t you keep your sister today?
(Tetapi, kenapa kamu tidak menjaga adik perempuanmu hari ini?)

Aini : My sister is sick and my mom told me to go to the market while she is keeping sister right now. (Adik perempuanku sedang sakit dan ibu menyuruhku pergi ke pasar sementara ia menjaga adik perempuanku.)





Linda : Oh, I see. By the way, Math homework should be collected tomorrow. Have you finished it? (Oh, jadi begitu. Ngomong-omong, PR Matematika harus dikumpul besok. Apakah kamu sudah mengerjakannya?)

Aini : I’ve done it. Every night I study. If the teacher gives me homework, I will finish it in the evenings. How about you? 
( Aku sudah menyelesaikannya. Setiap malam aku belajar. Jika guru memberikanku Pekerjaan Rumah (PR) akua kan menyelesaikannya di malam hari. Bagaimana denganmu?)

Linda : I also have done it. But, I usually study in the afternoon, while I take a rest and watch TV at night. 
([Aku juga sudah menyelesaikannya. Akan tetapi, aku terbiasa belajar pada sore hari, sambil beristirahat dan menonton TV pada malam harinya.)

Aini : It’s good, but I prefer to play with my friends in the afternoon. Linda, I have to go now because my mother is waiting for me. 
(Itu bagus, tetapi aku lebih senang bermain dengan teman-teman pada sore hari. Linda, aku harus segera pergi karena ibu sedang menungguku di rumah.)

Linda: Ok, see you tomorrow. (Ok, sampai ketemu besok.)


ABOUT THE AUTHOR

Description: Example 2 people English conversation discussed and their meanings Rating: 5 Reviewer: Unknown ItemReviewed: Example 2 people English conversation discussed and their meanings


Berkomentarlah Sewajarnya...

0 Respones to "Example 2 people English conversation discussed and their meanings"

Posting Komentar

 

Pengikut

BLOGGERINDONESIA